יום חמישי, 19 בנובמבר 2009

אל על: מחברת תעופה למשווקת מבצעים בעזרת דיוור ישיר (של מכוניות מליסינג, של נקודות מכרטיסי אשראי, של מוצרי סמסונג)?

האם אל על, חברת התעופה המזוהה עם ישראל, החברה שעד היום נהנית מהדימוי של חברת התעופה הלאומית, הישראלית, העברית, היהודית מייצרת הכנסות לא רק מהטסה וממכירת כרטיסי טיסה ותעבורה אווירית, והופכת למכשיר שיווקי המנצל את רשימות התפוצה שבידיו למטרות רווח שאינן נובעות ישירות מתעופה?
ולמה אני מכוונת: נוסעים מתמידים של חברת התעופה אל על החלו לקבל באחרונה הצעות שיווקיות מעניינות ומשכנעות שקשורות, לדוגמא, ברכישת רכב מליסינג.

וככה זה עובד:
לאל על יש רשימת תפוצה לדיוור ישיר מפולחת מדויקת ואיכותית- נמעני הרשימה הם הנוסעים המתמידים של אל על.
אל על משגרת לנמעני הרשימה הצעות שיווקיות של צד שלישי.
כדי לחבר בין הנוסע המתמיד וצד ג', כדי ליצור הגיון שיווקי ולגיטימיות, הנוסע המתמיד מקבל הצעה ובונוס: אם ירכוש מכונית של מליסינג יקבל הטבה מאל על בצורה של נקודות נוסע מתמיד.





הצופה מהצד מהרהרת לה וחושבת, הרי אם אקנה מכונית מחברת ההשכרה והליסינג באדג'ט אוכל לשלם עבור הרכישה בכרטיס אשראי, אקבל נקודות או כוכבים אותם אוכל להעביר ולהמיר בנקודות נוסע מתמיד וכך אזכה בלאו הכי בנקודות נוסע מתמיד. אז מה הקטע?
ובמיוחד בימים אלו כאשר אל על משדלת את הנוסעים המתמידים שלה להמיר נקודות/כוכבי חברות אשראי בנקודות נוסע מתמיד ומעניקה בונוס של 20% על המרה

ברור שזה מהלך שיווקי לגיטימי-  כל משווק זוטר באינטרנט יוכל להגיד לכם עד כמה חשובה היא רשימת תפוצה מפולחת, מדויקת ואיכותית. כל משווק זוטר יוכל להעמיד אתכם על חשיבותם של שיתופי פעולה. בבחינת זה נהנה וזה לא חסר. אני אומרת שזאת עברה על חוק "הספאם" :
(מתוך אתר איגוד האינטרנט הישראלי http://www.isoc.org.il/spam/senders.html) "... האם אוכל לשלוח דברי פרסומת לנמעני הנוכחיים?... סעיף ד. דבר הפרסומת שנשלח מתייחס למוצר או שירות מסוג דומה לזה שלגביו נתקבלו הפרטים מהנמען (לדוגמה, מפרסם שקיבל את הפרטים מהנמען לאחר שמכר לו מזגן, לא יוכל לשלוח לו עכשיו דבר פרסומת על ביטוח לרכב)"

אבל זאת בהחלט קומבינה שמעלה חומר למחשבה... לא שאל על המציאו את זה- מוכר וידוע הסיפור עם מקדונלד הנתפסת בתודעה הציבורית בהקשר של מזון מהיר והמבורגרים ובעצם היא ענקית נדל"ן משגשגת
Most people don't realize it, but McDonald's (MCD) is not a burger-flipping restaurant chain; it is one of the world's best real estate portfolios. Franchisees flip the burgers. McDonald's simply owns the best commercial property all over the world….
(מצוטט מתוך http://seekingalpha.com/article/73533-mcdonalds-is-a-real-estate-company )

פעם הבאה לפני שנקנה כרטיס טיסה רק שנדע...


אין תגובות: