יום חמישי, 29 באוקטובר 2009

שיפור יכולת החלטה האם לקנות כרטיס טיסה בעזרת מחירים היסטוריים של כרטיסי טיסה

מאז שהאינטרנט הפך לנגיש וזמין עברו השליטה וניהול הזמנת נסיעות, כרטיסי טיסה, מלונות וכדומה מידיו של סוכן הנסיעות,  איש המקצוע המיומן לידיו של הצרכן.

הנוסע הלוא הוא הצרכן, גולש לו באינטרנט, מאתר כמה אתרי נסיעות של חברות תעופה,  מצויד בכמה נתונים בסיסיים כגון יעדי טיסה מ/אל, תאריך יציאה, תאריך חזרה, ורשימת מחירים, ועליו להחליט החלטות כבדות משקל, או נכון יותר לומר כבדות בכסף מבלי בעצם שיש לו מידע מלא שלם ואמין.

בממוצע, צרכן בתחום הנסיעות גולש בכ- 4 אתרי נסיעות לצורך בדיקה והשוואת מחירים. מה שנותן לו את היכולת להשוות בין מחירי הטיסות, אבל לא את היכולת לדעת אם בידיו מחיר טוב. מחיר טוב הוא מחיר סביר.

רוב הצרכנים חשים אי נוחות כשהם מחליטים לבצע את רכישת כרטיס הטיסה, ללחוץ על כפתור ה"הזמן עכשיו" למסור כרטיס אשראי ולשלם מאות ואלפי דולרים על כרטיס טיסה שאין לך מושג אם מחירו לא יצנח פלאים בעוד שעה, שבוע או בדקה ה 90. אף אחד לא אוהב להרגיש פראייר. המחשבה שתטוס מנקודה א' לנקודה ב' ובמושב המטוס ישב לידך כתף אל כתף מישהו שרכש כרטיס טיסה יותר בזול היא מחשבה מעצבנת מתסכלת ומייאשת.

חברות תעופה וסוכנויות נסיעות המוכרות כרטיסי טיסה און ליין מכירות היטב ומודעות לתסמונת "חרדת  הרכישה" הזאת ומציידות את הרוכש במגוון של גימיקים שיווקיים בסגנון התחייבות למחיר הנמוך ביותר שבמרבית המקרים בלתי ניתנת למימוש.

מה כן היה עוזר לנו הצרכנים להחליט עם מחיר הטיסה המוצעת הוא מחיר טוב או שאולי כדאי לחכות למכירה של דקה 90?

התשובה היא מידע. ניתוח סטטיסטי של נתונים היסטוריים. נתוני מחירי טיסות נמצאים וגלויים ברשת. צריך רק לבנות את המערכת שתאגור ושתנתח את מחירי הטיסות- האם מחיר הטיסה שמול עיניך הוא המחיר הנמוך ביותר, האם המחיר במגמת עליה או במגמת ירידה, האם מומלץ לקנות כרטיס טיסה עכשיו או לחכות. האם המחירים ירדו או יעלו. שירות שכזה קיים ושריר לטיסות בארצות הברית וקנדה- לדוגמא במנוע החיפוש בינג- ראו  bing.com/travel/flights , השירות המעולה הזה ניתן גם למלונות ולחבילות נופש. אבל לפי שעה לא בישראל...  אימפריה של צרכנות נבונה אנחנו לא...

יום רביעי, 28 באוקטובר 2009

מה חברות התעופה לא רוצות שנדע ולמה

מה מסתירות מאיתנו חברות התעופה, מבחר דוגמאות:

מחירים בעונה המקבילה אשתקד- למה? כדי שנקנה במבצעי מכירה מוקדמת
כמה מושבים למכירה נשארו על טיסה – למה? כדי שלא נחכה למבצעי הרגע האחרון. דקה 90   זה המוצא האחרון מבחינת חברות תעופה.

התפלגות מחירי קניית כרטיסי טיסה לפי הקצאות מחירים ומימוש בפועל- למה? כי חברות התעופה משחררות מקומות ומחירים במשחק מתוחכם – חתול ועכבר. ועולה השאלה הנצחית: מי ינצח החתול הגדול או העכבר הזריז והחכם? כאשר אתה בתפקיד העכבר איך תהיה חכם, זריז בלי מידע?    

מה התנאים של כרטיס הטיסה, דמי ביטול, דמי שינוי וכולי- אתרי האינטרנט של חברות התעופה מצניעים מידע זה, ניתן להגיע אליה המידע הזה רק לאחר  שאתה כבר סחוט יגע ומותש מתהליך ההזמנה. חברות התעופה נאלצות בשל הגילוי הנאות להציג מידע זה אודות תנאי רכישת הכרטיס אבל הן עושות זאת כטובלות ושרץ בידן. הזהו גילוי נאות?

האם זה לגיטימי? כנראה שכן. זה חלק מכללי המשחק. האם ניתן לגבור על כך? כן, חלקית. ע"י מעקב וניהול סטטיסטיקות לגבי מחירי טיסות העבר. כי איך ננבא את העתיד אם לא בעזרת העבר? האם יש כלי מעקב שכזה? בישראל ככול שידוע לי אין. בארה"ב יש ויש אלא שאינם מכסים טיסות מישראל ובוודאי לא דילים כגון חבילות נופש.

יהיה כזה דבר בישראל? לא ברור מהו המודל הכלכלי שיכול לגרום למישהו להשקיע בפיתוח שכזה כאשר שוק הנסיעות קטן מדי כדי להשקיע בעניין.

אם מישהו בכל זאת נדלק על הרעיון ורוצה להשקיע  מוזמן ליצור איתי קשר

יום שלישי, 27 באוקטובר 2009

חבילות סקי דקה 90 ? אולי. ציוד סקי טרום עונה? בוודאי

מחירי תיירות הם הימור, כבר אמרנו? בודאי שאמרנו כי זה שם המשחק. חברות התיירות מהמרות כמו גם הנוסע. דקה 90 או להזמין מראש וליהנות ממחירי טרום עונה. בודאי ובדאי כך לגבי חבילות סקי. כאשר בעניין חבילות הסקי השאלה מתחדדת אף יותר. אם בקיץ ברור שיהיה חם והשאלה היא רק אם יהיו ביקושי יתר או יהיו מחירי דקה 90, הרי שבסקי נוסף גורם הימור נוסף האם העונה תהיה מושלגת. האם יש טעם לשלם על חבילת סקי במחירי טרום עונה או למצוא דיל דקה 90 לחבילת סקי סלעים...

היום חיפוש  מהיר בגוגל עבור סקי יציג לנו מודעות שמפרסמות שלל מבצעים מיוחדים למקדימים. למה זה כדאי להם? כי טובה ציפור אחת ביד משתיים על העץ. עדיף לנעול הזמנות במחירי הנחה כאשר עדיין לא ידוע אם עונת הסקי תהיה טובה מבחינת מזג אוויר. השאלה שמעניינת אותנו רוכשי חבילות הסקי היא אם כדאי להמר על מזג האוויר ולקנות יותר בזול או לחכות לדקה ה 90. כנאמר, הנבואה ניתנה לשוטים. בענייני מזג אוויר ושלג לא ניתן להתנבא. אולם את ההווה בהחלט ניתן לראות בעין. והעין רואה מבצעי טרום עונה משכנעים מאד בתחום ציוד סקי.
וכאן בוודאי שאין לחכות לדקה 90. אם תהיה עונת סקי מוצלחת גם מחירי ציוד הסקי יהיו גבוהים. הסיכוי שצויד סקי יימכר אחרי עונת הסקי כמו מבצעי סוף עונה קלוש ביותר.
     

יום חמישי, 22 באוקטובר 2009

דלתא מגדילה קיבולת מושבים לניו יורק: מכירה מוקדמת או דקה 90?

חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס ( DL ) מודיעה שהחל מיוני 2010 יוחלף מטוס הבואינג מדגם 767-300 שאיתו החברה טסה בקו ת"א – ניו יורק במטוס נוסעים מדגם 747-400 . המשמעות המעשית היא של תוספת של 187 מושבים מדי יום לניו יורק. ומה המשמעות עבורנו מחפשי הדילים, מציאות ומחירי טיסות דקה 90?

ראשית אנחנו לומדים כי חברת דלתא מאמינה בכך שמצב הרוח הכלכלי משתפר. שוק התיירות והנסיעות הוא מהראשונים שנפגעים כאשר מצב רוח כלכלי נעשה קודר. והנה חברת התעופה האמריקאית מגדילה קיבולת נוסעים הרי שהמסר ברור- צופים לטוב.
וזאת יש לדעת- קו הטיסה ת"א – ניו יורק נחשב לשמנת. זה קו הטיסה הנחשק ביותר, היוקרתי ביותר והמניב ביותר. המדובר כמובן על טיסות ישירות (טיסות דרך יעדים באירופה עם טיסות קישור נחשבות למוצר שונה). השחקנית הראשית על קו התעופה ת"א- ניו יורק היא כמובן אל על והמתחרה המכובדת שלה היא חברת קונטיננטל (CO ) . אם כן, כאשר דלתא מגדילה קונפיגורציה המשמעות המיידית היא שהקרב על תשומת לב הנוסע, רוצה לומר על כיס הנוסע, יהיה אגרסיבי יותר. קרב אגרסיבי על נוסעים הוא קרב מחירים. ואילו הם כלי השיווק העומדים לרשות חברות התעופה? כרגיל: מכירה מוקדמת במחירי פיצוץ עם תנאים מגבילים. לאחר מכן, כשהטיסות (תאריכי הטיסות) מבשילות רמת מחירים מקובלת ולבסוף מחירי הרגע האחרון במקרה שנשארים מקומות בדקה ה 90.

ככל שיש תחרות עזה יותר כך ייהנו הטסים מאפשרויות משוכללות יותר להשיג מחירים משכנעים יותר, ולכן כמה שיש יותר שחקנים משמעותיים במשחק הרי שייטב. יתרה מזאת, אם מנהלת דלתא ישראל, אסתי הרשקוביץ הצליחה לשכנע את ה head quarters של דלתא שכדאי להגדיל קיבולת הרי שחובת ההוכחה עליה. ולשם כך היא תעשה כל מה שניתן כדי למכור ולמלא את המטוסים של דלתא.
מה שמביא אותי להניח שבקרוב נראה פרסומים על מחירים מפתים בקו ת"א ניו יורק, מבצעי מכירה מוקדמת early bird במחירים מפתים להפליא. השאלה המעניינת היא כמה "כיפופי ידיים" קרי הורדות מחירים יציע שוק מחירי הטיסות לניו יורק. וכתמיד עולה השאלה, גם אם יוצעו מחירים מפתים ביותר במכירה מוקדמת, האם יצליחו חברות התעופה למכור את כל המושבים מבעוד מועד או שגם הקיץ הזה יוותרו מקומות ריקים  ויהיה כדאי לחכות לדקה  90?

יום רביעי, 21 באוקטובר 2009

דקה 90 ? לא תמיד

טיסה בינלאומית במחיר של 1 יורו? לא להאמין. מקרה שקורה באמת: חברת התעופה היוונית אולימפיק שעברה בחודש שעבר לידיים  פרטיות, קצת שינויים קוסמטיים והרבה אנרגיה חדשה, יצאה בבליץ פרסומי- כל קטע טיסה, לדוגמא טיסה מתל אביב לאתונה, במחיר של 1 יורו. מדהים. נפלא. בעקרון אפשר עכשיו לטוס לניו יורק וחזרה ב 4 יורו. ת"א- אתונה + אתונה- ניו יורק+ ניו יורק – אתונה+ אתונה- ת"א = ארבעה קטעים 4 יורו. אלא מה?

חד גדיא: לא ניתן לבצע הזמנה באתר האינטרנט שלהם- ת"א בכלל לא מופיעה ברשימת היעדים. מכאן שההזמנה חייבת להתבצע דרך סוכן נסיעות. ברור שצריך לאתר את המחיר הזה בכל מערך הטיסות שהחברה מציעה. ברור שלא כל הזמנת טיסה תהיה במחיר של 1 יורו. ברור שצריך לחטט ולחפש די הרבה בין הטיסות כדי לאתר את מחיר המבצע. ומכאן שיש לגלות גמישות מרבית. המבצע חל רק על הזמנות שייעשו בין ה-20 באוקטובר ועד ה-18 בדצמבר 2009, לטיסות שיהיו רק בין ה-20 באוקטובר ועד ה-20 בדצמבר. וכמובן שהמחיר אינו כולל מיסי נמל שיכולים להגיע גם למעלה ממאה דולר, וכרטיסי הטיסה שבמבצע אינם ניתנים לביטול כלומר אין עליהם החזר כספי. וכמובן שסוכן הנסיעות אינו עובד בחינם ומן הסתם יגבה דמי טיפול בסדר גודל של 25$

אשמח לשמוע אם מישהו הצליח עם הדיל הזה ויש לו ביד כרטיס טיסה במחיר 1 יורו וכמה עלה לו כרטיס הטיסה בסך הכול.

אז מה היה לנו כאן? טריק שיווקי יפה, תובנה שאם מחפשים דילים כדאי לעקוב ולהיות בעניינים. וגם לפעמים שלקנות כרטיסה טיסה דקה 90 זה לא הקטע...     

יום שלישי, 20 באוקטובר 2009

דקה 90 – איך לאתר און ליין טיסות מוזלות

מי שמתכנן טיסה, נסיעה, חופשה או סתם סוף שבוע והוא בעניין של דילים זולים, מן הסתם מחפש גם ובעיקר באינטרנט את מה שמכונה דקה 90 . כיוון שמי שמחפש דילים לא ייקח את הדיל הראשון שהוא מוצא, שהרי איך ידע שהצליח לדוג דיל דקה 90 אמיתי? הרי צריך לבצע איזשהו סקר שוק ובדיקות שיתנו מושג מה נחשב דקה 90. הבעיה היא שזאת פעילות מייגעת וצורכת זמן, גם אם אתה מוכן לשבת כמה שעות ולהקדיש זמן תמורת החיסכון שיניב לך דיל דקה 90, עדיין היה נחמד מאד אילו היו כלים און ליין לאיתור טסות מוזלות. ובכן... כלים כאלו ממש אין אבל בכל זאת יש מספר טכניקות ראויות להשמשה:   

כיוון שכך מומלץ להירשם לרשימות דיוור newsletters של מספר אתרי נסיעות דוגמת אתר הדקה ה 90 ועוד אתרי נסיעות ידועים וגדולים. פשוט חפש בגוגל "דקה 90" או "רגע אחרון", אתר את אתרי סוכנויות הנסיעות הנראים מתאימים, חפש משהו בסגנון "הרשם לקבלת המבצעים הכי חמים שלנו באימייל" והרשם לדיוור מבצעים שלהם. אני יודעת, אנשים מהססים לתת את כתובת המייל שלהם מחשש לדואר זבל. נכון, אבל תמיד תוכל אחרי שמצאת את הדיל שלך להוריד את עצמך מרשימת התפוצה שלהם ללא פגע.

בהחלט שווה ככלי מעקב- כלב שמירה של דקה 90 נהדר!

יום שני, 19 באוקטובר 2009

דקה 90 - איך להתביית על יעד שיניב מחירי דקה 90

מי שמחפש דילים של דקה 90 , מי שמחפש טיסות מוזלות במיוחד בעצם מנסה לאתר טיסות שנותרו עליהן מושבים ריקים. טיסות שחברות התעופה מאד רוצות "להפטר" ממקומות ריקים שנותרו להן אף הן בדקה ה 90- ברגע האחרון לפני שהטיסה ממריאה והופכת ל"לא מוצר".
כמובן שחברות התעופה לא מגלות לנו באיזה טיסות, יעדים, תאריכים נותרו מקומות ריקים.
אולם חברות התעופה מגלות את המידע הזה בעקיפין. הכיצד? ובכן, ע"י כך שהן נותנות מסמנות יעדים מסוימים (ולא לאחרים),  ומכתירות את היעדים הנבחרים כביכול, כ "הצעה מיוחדת" או "דילים חמים" ובעצם חלק נכבד מהדילים החמים האלו או היעדים הנבחרים בעצם מסמנים לציידי דקה 90 שחברת תעופה איננה מצליחה למלא את המטוס ולמכור מושבים בקצב המתוכנן.

בהחלט שווה לשים עין על יעדים אלו, "להתלבש" עליהם ולפקוח עין. סביר שיהיו הורדות מחירים נוספות... בהחלט כדאי לחכות למה שנקרא "דקה 90".

יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

דקה 90 מול מכירה מוקדמת Early Bird

מכירה מוקדמת של טיסות או חבילות לחו"ל היא כלי שיווקי מקובל וידוע.  אחד מכללי השיווק הבסיסיים ביותר, הנכונים ביותר והבלתי ניתנים להפרכה הוא ציר הזמן. צור לחץ, מהר פן יגמר, איזה מזל יש לך שתפסת כזה דיל, ממש ממש בדקה ה 90, וכך הלאה. בקיצור הרעיון הוא לגרום לך לבצע קנייה רגשית. לא להפעיל שיקול דעת ובבדאי לא לבדוק את העובדות. וזאת כיוון שאם תבדוק את המספרים תראה שהם לא נכונים!!! יש דילים יותר טובים, יש אפשרויות נוספות.


מכירה מוקדמת של טיסות תמיד תציע חלון זמן צר ומוגבל זמן לביצוע הרכישה מבעוד מועד.  לדוגמא BMI מציעה טיסות ללונדון "... במסגרת המבצע, יעלה כרטיס טיסה ללונדון, במחלקת תיירים, החל מ-399 דולר לנוסע, מותנה בזוג נוסעים הטסים יחד... מהחברה נמסר כי למבצע הוקצו כאלף כרטיסים, והוא יימשך עד ה-26 באוקטובר ויאפשר רכישת כרטיסי טיסה ליציאות מה-16 באוקטובר ועד ה-31 בדצמבר..." (כלכליסט 12.10.09)

או פרסומת שקיבלתי היום במייל המדברת על טיסה לניו יורק ב 849$






(netravel.co.il 17.10.09 )

הנוסע השקול יואיל ויפשפש בזיכרונו וימצא שבכל שנה, אחרי החגים יוצאות חברות התעופה עם מבצעי מכירה מוקדמת. זאת משום שהתקופה שאחרי החגים ועד סוף דצמבר נחשבת לעונה המתה מבחינת תיירות. השאלה הנשאלת היא האם זוהי הורדת מחירי הטיסות האופטימאלית? האם בתום המכירה המוקדמת שפתוחה רק לתאריכי טרום עונה לא נוכל למצוא מחירי טיסות יותר זולים ופחות מגבילים, פחות מחייבים? האם לא כדאי בכל זאת לחכות למחירי דקה 90?

מבטיחה לעקוב  אחרי:
תל אביב - ניו יוררק 849$

כבר היום, כשאנחנו רחוקים מרחק רב ממחירי דקה 90 מצאתי כרטיס טיסה מתל אביב לניו יורק ב 760.69$ (כולל מיסים ודלק)


ואפשר גם יותר בזול... למשל ב 678$ בחברת התעופה AEROSVIT  בתאריכים 6-13.12 ותראו כמה אנחנו רחוקים עוד מהדקה ה 90...
נכון, אלו לא טיסות ישירות, אבל אנחנו מחפשים מחיר, לא?
Keep in touch

המשמעות של כרטיסי טיסה בסגנון "דקה 90" בימים של צניחת רווחים מנסיעות עסקיות

חברות התעופה חוות ירידה משמעותית בהכנסות מנסיעות עסקיות. הנוסע העסקי כידוע לא יכול לחכות לרגע אחרון ולקנות כרטיס טיסה בסגנון דקה 90. נוסע עסקי, מעצם הגדרת העניין הוא נוסע שחייב להיות בזמן מסוים במקום מסוים (פגישות, תערוכות וכו'), טיסות לפרקי זמן קצרים, בקיצור זהו לקוח שבוי שניתן לכפות עליו מחירי טיסות יקרים.

קיפאון הוא מסימניו הראשונים של משבר כלכלי. מבחינת חברות התעופה ברור שיש ירידה בהכנסות בכלל ובהכנסות מן המגזר העסקי בפרט. וכנאמר כאן זהו מגזר עתיר שומן כרטיסי טיסה. חברות התעופה חייבות למצוא עצה ופתרון כיצד איפה להחזיר לעצמן את הרווחים האלו שאבדו. ברור שטיפוסי נסיעה בסגנון דקה 90 לא מביאים רווחיות משמעותית לחברות תעופה. גם בעולם התעופה חל העיקרון ה 20 – 80 (   Vilfredo Pareto כ-20% מלקוחות של חברה מייצרים כ-80% מההכנסה של החברה).

כיוון שכך "התלבשו" חברות התעופה על הלקוחות הטסים בניסיון למקסם רווחים. אכן מוכרים כרטיסי טיסה זולים. אכן שומרים על רוח והווי "דקה 90" : הרי אנחנו חברות השכר וחברות ה low cost . הרי חרטנו על דגלנו את הקונספט "טיסות זולות" אלא שגובים קנסות ואגרות נוספים על המוצר שקיים בלאו הכי. שירותים שבעבר ניתנו כחלק ממחיר כרטיס טיסה הופרדו וניתנים בתשלום נוסף:
רוצה אוכל בטיסה? שלם! 
אלכוהול? בשמחה, למה לא, בכיף- שלם!
רוצה סרט בטיסה? שלם!
קר לך?רוצה שמיכה? בשמחה- 5$
רוצה להזמין מושב במטוס מראש? שלם!
לא עשית רישום מוקדם בבית לטיסה? נאלץ לקבל שירותי בידוק של דיילת? שלם
והרשימה ארוכה ויצירתית. וזוהי רק ההתחלה... זה קורה באמריקה בגדול. זה בוודאי קורה כאן בקטן כאן ועכשיו, ויקרה בקרוב גם אצלנו ובגדול

יום חמישי, 15 באוקטובר 2009

איך לקנות כרטיס טיסה בזול למרות שמועד הטיסה לא ידוע ועסקאות דקה 90 אינן זמינות

מה עושים כשיש אירוע שאתה לא רוצה להפסיד בשום פנים ואופן, לא יכול לדעת תאריך מדויק ולא רוצה לשבור תוכנית חסכון? לדוגמא: הבת שלכם חיה בלונדון ועומדת ללדת. ברור שלא תרצה לפספס את לידת הנכד הראשון.

נניח שהלידה צפויה אי שם באמצע עונת הקיץ העמוסה ולא סביר שניתן יהיה להשיג טיסות זולות בדקה ה 90

במילים אחרות השאלה היא אם לקנות כרטיס טיסה מראש בתאריך שהגניקולוג דיבר עליו ולקוות לטוב או לחכות לדקה ה 90 ולקנות כרטיס טיסה יקר?

האפשרויות העומדות בפניך:
1.    אתה מחכה לדקה ה 90 ולטלפון "יש צירי לידה, אבא תעלה על מטוס ותבוא..."  ואז אתה רץ וקונה כרטיס טיסה מהיקרים ביותר
2.    אתה בשום פנים ואופן לא מחכה. אתה לא בן אדם של דקה 90 . אתה קונה מבעוד מועד כרטיס במחיר הזול ביותר שניתן למצוא. כמובן שעל כרטיס זה חלים קנסות כבדים בדמות דמי שינוי יקרים מאד ברמה של 150$ ואף יותר.
3.    אתה מחפש ומוצא כרטיס טיסה עם תנאים גמישים ששניתן לבצע שינויי תאריכים ברגע האחרון אבל... אופס: חזרנו לכרטיס טיסה יקר. כי ככל הכרטיס טיסה גמיש יותר כך הוא יקר יותר

הינו רוצים אפשרות לקנות מבעוד מועד כרטיס טיסה זול עם גמישות לשנות מועד טיסה תמורת תשלום מינימאלי. אבל חברות התעופה תופסות אותנו ב...

ובכל זאת הנה כמה טיפים איך לטוס בדקה 90, באמצע העונה במחיר שפוי:

קנה כרטיס טיסה מבעוד מועד אבל:
חפש חברת תעופה שגובה דמי שינוי נמוכים.
מיד עם רכישת כרטיס הטיסה קנה גם ביטוח נסיעה. (שים לב שהביטוח משולם לפי ימי השהייה בחו"ל בפועל ולא לפי כמה זמן לפני הטיסה הביטוח נרכש). וודא שהביטוח מכיל כיסוי עבור קנסות ודמי שינוי תאריך על כרטיס טיסה. וכך ברגע האמת, בדקה 90 ביטוח הנסיעות יכסה את דמי הקנס.
הרי בכל מקרה לא היית טס לחו"ל ללא ביטוח נסיעות...  

ואם החלטת בכל זאת לחכות וללכת על דיל דקה 90, עדיף לך לחפש חבילה או דיל דקה 90 שכוללים גם מלון או השכרת רכב וגם טיסות, וזאת משום שלעיתים קרובות, ניתן למצוא דילים של דקה 90 הרבה יותר זולים מאשר טיסות דקה 90 זולות (מדיניות שיווק של חברות תעופה...)
והעיקר שיהיה במזל טוב

יום שני, 12 באוקטובר 2009

דקה 90- שדרוג למחלקת עסקים

אם אתה מהמר, אם אתה צייד של עסקאות דקה 90 בנפשך, תוכל לחסוך הרבה כסף בטיסות.  אם אתה טיפוס נינוח ולא לחוץ על מושב במחלקת עסקים. אם אתה חייב לטוס, אם תשמח לשבת בטיסה במחלקת
עסקים אבל אתה מוכן להתפשר גם על מחלקת תיירים ובעיקר אתה בעניין של לחסוך כסף, או לחילופין לא לצאת פראייר הנה לך טיפ מנצח: הזמן מקום בטיסה הרצויה לך במחלקת תיירים ונסה לשדרג את עצמך למחלקת עסקים בדקה ה 90.

וככה יעשה צייד הדקה ה 90:
טיסה תל אביב – לוס אנג'לס לשבוע ימים במחלקת תיירים עולה כ 1450$ (נכון לאוקטובר 2009) 
טיסה תל אביב – לוס אנג'לס במחלקת עסקים עולה כ 6000$

בשדה התעופה עליך לגשת לדלפק הבידוק (צ'ק אין) לעשות את תהליך הבידוק.

דקה 90 , שלב א'- למתחילים
אתה שואל את הדיילת מה קורה עם מצב המקומות במחלקת עסקים. אם היא אומרת לך שהטיסה מלאה תנסה בפעם הבאה וטוס במחלקת תיירים.
אם הדיילת אומרת לך שיש מקומות פנויים במחלקת עסקים תשאל כמה. אם נותרו מעט מקומות פנויים- עשה חישוב מהיר ובדוק עם עצמך כמה דחוף לך לטוס ביזנס. מה מצב העצבים שלך והחשק להמר. עם שרירי הדקה ה 90 שלך לא משהו- תבקש מהדיילת להשתדרג למחלקת עסקים במקום. מחיר- 700$

חסכון רווח עד כה (בל נשכח שיש להביא בחשבון גם את טיסת החזרה ארצה)   של כ 1500$ . נאה, לא?

הלאה, דקה 90, שלב ב' למתקדמים
אומרת לך הדיילת יש עוד די הרבה מקומות (נניח לצורך הדיון 10 מושבים פנויים) אתה אומר תודה רבה וממשיך בתהליך הבידוק למחלקת התיירים. בינתיים אתה עושה קניות בדיוטי פרי, שותה קפה, מותח ומכווץ את שרירי הדקה ה 90 שלך ומשתדל להיות בין הראשונים שעולים למטוס.
בפתח המטוס מקדמת אותך הדיילת, אתה מחייך ושואל אם ניתן להשתדרג למחלקת עסקים וכו'... המחיר- 500$. אופס... חסכת עוד 200$ .

הערה: הנתונים הם על סמך ניסיון אישי בטיסות אל על.
אזהרה: לא מומלץ למי שעצביו חלשים ולהשיג דיל של דקה 90 זה לא הקטע שלו

יעדי תיירות מועדפים

יעדי תיירות מועדפים

בתור אחד שטייל בעולם, אני נתקל לעיתים קרובות בשאלה "מה המקום הכי יפה שהיית בו?" או במילים אחרות "לאיפה אתה הכי ממליץ לנסוע?" אז התשובה שלי היא תמיד שהשאלה מגוחכת ואין עליה תשובה. זה כמו לשאול את מי אתה יותר אוהב את אבא או את אמא, מכיוון שעל טעם וריח אין להתווכח.

יעדי תיירות מועדפים בדרך כלל יהיו לפי האופי של השואל. לכן אם אתם בדרך לחופשה כדאי לשאול את עצמכם מה אתם מחפשים. האם יעדי התיירות המועדפים עליכם כוללים שמש או שלג? מקום לשופינג או חופים שקטים? וכן הלאה. אך ישנם כמה גורמים שלא משנה מה יעדי התיירות המועדפים עליכם, תמיד כדאי לצאת לחופשה עם כמה שפחות דאגות אם בכלל.
משום כך יעדי תיירות מועדפים מבחינתי תמיד יכללו
שירותי רפואה או חילוץ בקרבת מקום ובהישג יד (כמובן שזו אינה תחלופה לביטוח רפואי מקיף).
מקום עם אינטרנט וקליטה סלולארית
במידה ואתם שומרי כשרות, חשוב לבדוק שיש במקום קהילות יהודיות או כל מיני מאכלים כשרים (אפשר להתייעץ עם רב חב"ד המקומי).

מעבר לכך כל השאר באמת לפי טעם אישי ומטרת החופשה.

למרות כל הנאמר לעיל אין אפשרות להתעלם מהעובדה שישנם כמה מקומות שבהחלט השאירו עליי רושם יותר מהאחרים ואני מניח שגם שאר האנשים ייהנו מהם באותה מידה.
מכיוון שקצרה היריעה מפירוט על כל מקום ומקום, אני מניח שרוב האנשים מחפשים מקום שאפשר למצוא נופים יפים, מקומות לקניות, טיולי הרים ועוד אטרקציות וכמובן שהמחיר לא יהיה יקר מדי. על פי כל הקריטריונים האלה סלובניה היא אחד מיעדי התיירות המועדפים. אפשר למצוא בה את כל המפורט למעלה ויותר מכך ובנוסף אפשר פשוט "לקפוץ" לאיטליה,אוסטריה,קרואטיה ואפילו הונגריה מכיוון שמדינות אלו גובלות עם סלובניה.

שורה תחתונה

באמת אין אפשרות לקבוע מהם יעדי התיירות המועדפים ביותר בעולם, השיטה היא פשוט לנסות ולהחליט לבד...והכי טוב פשוט למצוא דילים של דקה 90

תעשיית התיירות

מצב תעשיית התיירות

העולם שלנו הפכפך, כל יום יכול לשנות את כל התמונה בלי שום הודעה מראש. זו הסיבה שאחוז לא מבוטל של אנשים יעדיפו למצוא מקצוע שאולי מכניס פחות אך ידוע שתמיד יצטרכו אותו. לדוגמא, לא משנה עד כמה הטכנולוגיה תתפתח, תמיד יצטרכו קברנים או מוסכניקים ויש עוד שלל דוגמאות.
דוגמא אחת שאולי נראית קצת לא קשורה לרשימה הנ"ל היא תעשיית התיירות.

תעשיית התיירות תמיד הייתה ותמיד תהיה מקור הכנסה גדול מאוד למדינה, זה נכון שכרגע עם המיתון העולמי וכל בעיות הכלכלה מצב תעשיית התיירות לא בשיאו אבל שימו לב שלא משנה כמה אינפלציה או אבטלה יש בארץ, אין שום אפשרות להשיג חדר בבית מלון לחופשת הפסח בלי להזמין כמה חודשים מראש!

אך מה מביא את מצב תעשיית התיירות להגיע לרמה זו? מה כל כך מיוחד בארץ שאין בשום מקום אחר?
אז קודם כל – היסטוריה. ארץ ישראל רוויה באתרים היסטוריים בעלי משמעות לכל העדות , המינים והצבעים.
דבר שני הוא מזג האוויר. נכון שאנחנו בתור ישראלים שונאים את החום ומתפללים לטיפה של גשם, אך לחלק גדול מהעולם, ימים כמו שיש לנו כאן בשפע הם נדירים, ומופיעים פעמים בודדות בשנה. כמובן שמצב תעשיית התיירות נמצא בעלייה מתמדת נוכח העובדה שגם בחורף יש לנו מה להציע.
דבר נוסף הם האתרים שיש רק לנו! ים המלח, מכתש רמון, ועוד כמה מקומות, הם בבחינת פלאי תבל שמושכים תיירים מכל העולם שמוכנים להרחיק ולטוס עד אלינו רק בשביל לחזות ביופי הטבע.

לסיכום

מצב תעשיית התיירות בארץ אינו רע כמו שהיינו חושבים אלא בדיוק להיפך. ולפני שיוצאים לחופשה בחו"ל, כדאי גם לבדוק את מה שיש לנו ממש מתחת לאף..


טיסות זולות דקה 90

דקה 90 טיסות זולות

טיסה היא אמצעי התחבורה העיקרי לצורך גמיעת מרחקים ארוכים בין מדינות ויבשות, שעדיף ואף בטוח יותר מהפלגה ומנסיעה ברכב פרטי, היכן שמתאפשר. וכי למה לנו לנסוע, בעצם? מכיוון שהעניין שלנו התרחב אל מעבר לקפה השכונתי ואף אל מעבר לספריה שבה קראנו על אודות ארצות רחוקות ומגליהן, התרחב כמעט כפי שהתרחבו האפשרויות שלנו לגלות עולם.
למעשה, הטיסה הפכה מהר מאוד משיגעון פרטי לסמל סטטוס ומשם למצרך בסיסי של רוב בני האדם, כמעט מכל שכבות האוכלוסייה ומרמות ההכנסה השונות. מטיול בר מצווה לטיולים משפחתיים של ימי הולדת 16 ו-18, לטיולי שחרור וטיולי שורשים לרבים מאיתנו שהוריהם וסביהם נולדו במקומות רחוקים מעבר לים, ועד לטיולי החתונה המאושרים, לפראג או לקפריסין, שהפכו כבר למסורת – כמעט כל אחד מאיתנו מרגיש לפעמים את הצורך פשוט להזמין כרטיס ולנסוע.

עולם במחיר שווה לכל נפש
כדי לענות על הצורך הזה, ולהפוך את הטיול לכדאי מבחינה כלכלית, אנחנו תמיד נחפש את הטיסה הזולה. טיסות זולות הן מצרך יקר אך לא נדיר כל כך, אם יודעים היכן לחפש, וגם – מתי. הנה כמה טיפים למחפשי הטיסות הזולות, וגם לאלה שלא – סתם, שתכירו.
למצוא את העונה הנכונה – למעשה, ההיפך הוא הנכון. הנסיעה לאתר מסוים, אם אין לכם עניין מיוחד באטרקציות העונתיות שלו, עדיף שתיעשה מחוץ לעונה ה"חמה", הפופולרית. מחירי הטיסות ב-off season הם זולים בד"כ בעשרות עד מאות דולרים.
רמת הטיסה – אם אין לכם צורך בטיסה במחלקת עסקים בהכרח, כדאי שתרכשו את הכרטיסים הזולים באמת. בהיעדר שירות והטבות למיניהן, יהיו הטיסות זולות משמעותית.
מרחקים קצרים – טיסה מישראל לארה"ב תעלה לכם, בהכרח, הרבה. עם זאת, טיסה מישראל לצרפת, למשל, תוכל להיות זולה משמעותית אם תוכלו להסתפק בטיסה בלבד, ללא כל התוספות.
עצירות בדרך – טיסות עם עצירות ביניים הן טיסות זולות יותר, בד"כ, מהטיסות הישירות.
דקה 90 לבעלי עצבים חזקים – כל עוד אתם יודעים ב-100% את תאריך הטיסה שלכם ובטוחים שלא תצטרכו בשום פנים ואופן החזר על הכרטיס, וכל עוד אתם סומכים על רכישות באינטרנט, ללא ליווי של סוכן נסיעות שיהיה הכתובת לתלונות ולפניות אחרות, חברות low cost המספקות טיסות זולות הן התשובה בשבילכם.