יום שני, 16 בנובמבר 2009

כמה באמת צריך לעלות כרטיס טיסה ללונדון?

קווי התעופה המעניינים ביותר שוק התעופה הישראלי, הם לונדון וניו יורק. מעניינים במובן של נחשקים. תחרות חברות התעופה בהם היא הגדולה והצפופה ביותר. בקו לניו יורק סוער בפסח בקיץ ובחגי תשרי. הקו ללונדון סוער כל השנה, כולל בעונה "המתה" של אחרי החגים, נובמבר ועד ראש השנה האזרחי. 

ולראיה, המתחרה החדשה בו הטיסה תל אביב לונדון- איזיג'ט. מרגע שאיזיג'ט נכנסה לשוק יצאה בריטיש איירווס במבצע אגרסיבי של 268$ לכרטיס טיסה ללונדון (בתאריכים ובמגבלות מסוימים). זה נחמד וטוב. חברות התעופה מתנגחות ואנחנו הצרכנים הטסים נהנים. כמו תמיד, במקום שיש רעש ומהומה העין הציבורית נפקחת. אבל מי שמחפש דילים מדהימים לטיסות לא חייב לחכות למבצעי דקה 90 דווקא. אפשר למצוא מחירים מעניינים ביותר לאו דווקא מתחת לפנס. 
לדוגמא, כרטיס טיסה ת"א- לונדון וחזרה, בתאריכים ששמתי לי למטרה לעקוב אחריהם 24.11-4.12 בחברת התעופה ההונגרית MALEV  במחיר מציאה של 255$ לאדם, כולל מיסים!!!
תאמרו, נו טוב...טיסה לא ישירה, טיסה דרך בודפשט? בלאו הכי הלך היום ואנחנו מחפשים לחסוך במחיר הטיסות. אנחנו רוצים דילים.

נקודה  מעניינת למחשבה היא עניין רמת מחירי כרטיסי הטיסה: אם BA יכולה להוריד מחירים עד לרמה של 268$ לכרטיס טיסה ולמכור לפחות 700 כרטיסים במחיר הזה (גלובס 9.11.2009), אם MALEV יכולה למכור כרטיסי טיסה ללונדון ב 255$ לכרטיס (מאלב טסה במטוסי בואינג 737-600 חדישים  והיא חברה ב oneworld היוקרתי), מה באמת יכול היה להיות מחיר כרטיס טיסה ללונדון בחברות כמו אל על או BMI. לו היו בידי הצרכנים נתונים היסטוריים על רמות המחירים של כרטיסי טיסה כולל נתוני דקה 90 מן הסתם צרכנים היו יכולים לחכות לדקה 90 ולאלץ חברות תעופה להוזיל מחירי טיסות. 

אין תגובות: