יום שישי, 13 באוגוסט 2010

אל על והקרב על השיווק הישיר

וכך מפרסמת חברת אל על במסגרת הדיוור ללקוחותיה הנוסעים המתמידים:


אם תרכשו כרטיסי טיסה ישירות דרך אתר החברה- כלומר לא בעקיפין, דרך סוכן נסיעות, תזכו להטבות מפליגות. ובמיוחד שימו לב לסעיף "הלא ראשון" שברשימה- חיסכון בעמלת שירות. קרי, קנו ישירות אצלי במקור וכך לא תשלמו דמי טיפול. למי? לסוכן הנסיעות?

בהחלט לגיטימי. השאלה למה? מדוע אל על יוצאת ועוקפת את סוכני הנסיעות ששנים רבות היו זרוע השיווק המרכזית שלה?
שסביר שגם לא מדובר בחסכון בעלויות עמלה לסוכני נסיעות. דמי טיפול שסוכני נסיעות גובים או "עמלת שירות" כפי שמופיע במודעה הוא רכיב שיושב על מחיר הכרטיס (ולא מרכיב ממחיר הכרטיס).

ואולי אל על בכלל מכוונת לאותם נוסעים שאם היו מגיעים לסוכן נסיעות אפשר שסוכן הנסיעות היה מוכר להם כרטיסי טיסה בחברה אחרת? כלומר, ע"י שתילת הרעיון שרכישת כרטיס טיסה שלא דרך אתר אל על תהיה יקרה יותר כי תתווסף עליה בהכרח עמלת שירות?

...חומר למחשבה

ברוח הבלוג  בעניין דקה 90 - הצעה לסדר היום: דרך טובה ואמיתי לרתום את הנוסעים המתמידים של אל על לרכישה ישירה של טיסות תהיה להציע להם, וקודם כל להם, בדיוור ישיר ובבלעדיות דילים אמיתיים של דקה 90

אין תגובות: