יום שני, 12 באוקטובר 2009

תעשיית התיירות

מצב תעשיית התיירות

העולם שלנו הפכפך, כל יום יכול לשנות את כל התמונה בלי שום הודעה מראש. זו הסיבה שאחוז לא מבוטל של אנשים יעדיפו למצוא מקצוע שאולי מכניס פחות אך ידוע שתמיד יצטרכו אותו. לדוגמא, לא משנה עד כמה הטכנולוגיה תתפתח, תמיד יצטרכו קברנים או מוסכניקים ויש עוד שלל דוגמאות.
דוגמא אחת שאולי נראית קצת לא קשורה לרשימה הנ"ל היא תעשיית התיירות.

תעשיית התיירות תמיד הייתה ותמיד תהיה מקור הכנסה גדול מאוד למדינה, זה נכון שכרגע עם המיתון העולמי וכל בעיות הכלכלה מצב תעשיית התיירות לא בשיאו אבל שימו לב שלא משנה כמה אינפלציה או אבטלה יש בארץ, אין שום אפשרות להשיג חדר בבית מלון לחופשת הפסח בלי להזמין כמה חודשים מראש!

אך מה מביא את מצב תעשיית התיירות להגיע לרמה זו? מה כל כך מיוחד בארץ שאין בשום מקום אחר?
אז קודם כל – היסטוריה. ארץ ישראל רוויה באתרים היסטוריים בעלי משמעות לכל העדות , המינים והצבעים.
דבר שני הוא מזג האוויר. נכון שאנחנו בתור ישראלים שונאים את החום ומתפללים לטיפה של גשם, אך לחלק גדול מהעולם, ימים כמו שיש לנו כאן בשפע הם נדירים, ומופיעים פעמים בודדות בשנה. כמובן שמצב תעשיית התיירות נמצא בעלייה מתמדת נוכח העובדה שגם בחורף יש לנו מה להציע.
דבר נוסף הם האתרים שיש רק לנו! ים המלח, מכתש רמון, ועוד כמה מקומות, הם בבחינת פלאי תבל שמושכים תיירים מכל העולם שמוכנים להרחיק ולטוס עד אלינו רק בשביל לחזות ביופי הטבע.

לסיכום

מצב תעשיית התיירות בארץ אינו רע כמו שהיינו חושבים אלא בדיוק להיפך. ולפני שיוצאים לחופשה בחו"ל, כדאי גם לבדוק את מה שיש לנו ממש מתחת לאף..


אין תגובות: