יום רביעי, 28 באוקטובר 2009

מה חברות התעופה לא רוצות שנדע ולמה

מה מסתירות מאיתנו חברות התעופה, מבחר דוגמאות:

מחירים בעונה המקבילה אשתקד- למה? כדי שנקנה במבצעי מכירה מוקדמת
כמה מושבים למכירה נשארו על טיסה – למה? כדי שלא נחכה למבצעי הרגע האחרון. דקה 90   זה המוצא האחרון מבחינת חברות תעופה.

התפלגות מחירי קניית כרטיסי טיסה לפי הקצאות מחירים ומימוש בפועל- למה? כי חברות התעופה משחררות מקומות ומחירים במשחק מתוחכם – חתול ועכבר. ועולה השאלה הנצחית: מי ינצח החתול הגדול או העכבר הזריז והחכם? כאשר אתה בתפקיד העכבר איך תהיה חכם, זריז בלי מידע?    

מה התנאים של כרטיס הטיסה, דמי ביטול, דמי שינוי וכולי- אתרי האינטרנט של חברות התעופה מצניעים מידע זה, ניתן להגיע אליה המידע הזה רק לאחר  שאתה כבר סחוט יגע ומותש מתהליך ההזמנה. חברות התעופה נאלצות בשל הגילוי הנאות להציג מידע זה אודות תנאי רכישת הכרטיס אבל הן עושות זאת כטובלות ושרץ בידן. הזהו גילוי נאות?

האם זה לגיטימי? כנראה שכן. זה חלק מכללי המשחק. האם ניתן לגבור על כך? כן, חלקית. ע"י מעקב וניהול סטטיסטיקות לגבי מחירי טיסות העבר. כי איך ננבא את העתיד אם לא בעזרת העבר? האם יש כלי מעקב שכזה? בישראל ככול שידוע לי אין. בארה"ב יש ויש אלא שאינם מכסים טיסות מישראל ובוודאי לא דילים כגון חבילות נופש.

יהיה כזה דבר בישראל? לא ברור מהו המודל הכלכלי שיכול לגרום למישהו להשקיע בפיתוח שכזה כאשר שוק הנסיעות קטן מדי כדי להשקיע בעניין.

אם מישהו בכל זאת נדלק על הרעיון ורוצה להשקיע  מוזמן ליצור איתי קשר

אין תגובות: