יום חמישי, 22 באוקטובר 2009

דלתא מגדילה קיבולת מושבים לניו יורק: מכירה מוקדמת או דקה 90?

חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס ( DL ) מודיעה שהחל מיוני 2010 יוחלף מטוס הבואינג מדגם 767-300 שאיתו החברה טסה בקו ת"א – ניו יורק במטוס נוסעים מדגם 747-400 . המשמעות המעשית היא של תוספת של 187 מושבים מדי יום לניו יורק. ומה המשמעות עבורנו מחפשי הדילים, מציאות ומחירי טיסות דקה 90?

ראשית אנחנו לומדים כי חברת דלתא מאמינה בכך שמצב הרוח הכלכלי משתפר. שוק התיירות והנסיעות הוא מהראשונים שנפגעים כאשר מצב רוח כלכלי נעשה קודר. והנה חברת התעופה האמריקאית מגדילה קיבולת נוסעים הרי שהמסר ברור- צופים לטוב.
וזאת יש לדעת- קו הטיסה ת"א – ניו יורק נחשב לשמנת. זה קו הטיסה הנחשק ביותר, היוקרתי ביותר והמניב ביותר. המדובר כמובן על טיסות ישירות (טיסות דרך יעדים באירופה עם טיסות קישור נחשבות למוצר שונה). השחקנית הראשית על קו התעופה ת"א- ניו יורק היא כמובן אל על והמתחרה המכובדת שלה היא חברת קונטיננטל (CO ) . אם כן, כאשר דלתא מגדילה קונפיגורציה המשמעות המיידית היא שהקרב על תשומת לב הנוסע, רוצה לומר על כיס הנוסע, יהיה אגרסיבי יותר. קרב אגרסיבי על נוסעים הוא קרב מחירים. ואילו הם כלי השיווק העומדים לרשות חברות התעופה? כרגיל: מכירה מוקדמת במחירי פיצוץ עם תנאים מגבילים. לאחר מכן, כשהטיסות (תאריכי הטיסות) מבשילות רמת מחירים מקובלת ולבסוף מחירי הרגע האחרון במקרה שנשארים מקומות בדקה ה 90.

ככל שיש תחרות עזה יותר כך ייהנו הטסים מאפשרויות משוכללות יותר להשיג מחירים משכנעים יותר, ולכן כמה שיש יותר שחקנים משמעותיים במשחק הרי שייטב. יתרה מזאת, אם מנהלת דלתא ישראל, אסתי הרשקוביץ הצליחה לשכנע את ה head quarters של דלתא שכדאי להגדיל קיבולת הרי שחובת ההוכחה עליה. ולשם כך היא תעשה כל מה שניתן כדי למכור ולמלא את המטוסים של דלתא.
מה שמביא אותי להניח שבקרוב נראה פרסומים על מחירים מפתים בקו ת"א ניו יורק, מבצעי מכירה מוקדמת early bird במחירים מפתים להפליא. השאלה המעניינת היא כמה "כיפופי ידיים" קרי הורדות מחירים יציע שוק מחירי הטיסות לניו יורק. וכתמיד עולה השאלה, גם אם יוצעו מחירים מפתים ביותר במכירה מוקדמת, האם יצליחו חברות התעופה למכור את כל המושבים מבעוד מועד או שגם הקיץ הזה יוותרו מקומות ריקים  ויהיה כדאי לחכות לדקה  90?

אין תגובות: