יום חמישי, 29 באוקטובר 2009

שיפור יכולת החלטה האם לקנות כרטיס טיסה בעזרת מחירים היסטוריים של כרטיסי טיסה

מאז שהאינטרנט הפך לנגיש וזמין עברו השליטה וניהול הזמנת נסיעות, כרטיסי טיסה, מלונות וכדומה מידיו של סוכן הנסיעות,  איש המקצוע המיומן לידיו של הצרכן.

הנוסע הלוא הוא הצרכן, גולש לו באינטרנט, מאתר כמה אתרי נסיעות של חברות תעופה,  מצויד בכמה נתונים בסיסיים כגון יעדי טיסה מ/אל, תאריך יציאה, תאריך חזרה, ורשימת מחירים, ועליו להחליט החלטות כבדות משקל, או נכון יותר לומר כבדות בכסף מבלי בעצם שיש לו מידע מלא שלם ואמין.

בממוצע, צרכן בתחום הנסיעות גולש בכ- 4 אתרי נסיעות לצורך בדיקה והשוואת מחירים. מה שנותן לו את היכולת להשוות בין מחירי הטיסות, אבל לא את היכולת לדעת אם בידיו מחיר טוב. מחיר טוב הוא מחיר סביר.

רוב הצרכנים חשים אי נוחות כשהם מחליטים לבצע את רכישת כרטיס הטיסה, ללחוץ על כפתור ה"הזמן עכשיו" למסור כרטיס אשראי ולשלם מאות ואלפי דולרים על כרטיס טיסה שאין לך מושג אם מחירו לא יצנח פלאים בעוד שעה, שבוע או בדקה ה 90. אף אחד לא אוהב להרגיש פראייר. המחשבה שתטוס מנקודה א' לנקודה ב' ובמושב המטוס ישב לידך כתף אל כתף מישהו שרכש כרטיס טיסה יותר בזול היא מחשבה מעצבנת מתסכלת ומייאשת.

חברות תעופה וסוכנויות נסיעות המוכרות כרטיסי טיסה און ליין מכירות היטב ומודעות לתסמונת "חרדת  הרכישה" הזאת ומציידות את הרוכש במגוון של גימיקים שיווקיים בסגנון התחייבות למחיר הנמוך ביותר שבמרבית המקרים בלתי ניתנת למימוש.

מה כן היה עוזר לנו הצרכנים להחליט עם מחיר הטיסה המוצעת הוא מחיר טוב או שאולי כדאי לחכות למכירה של דקה 90?

התשובה היא מידע. ניתוח סטטיסטי של נתונים היסטוריים. נתוני מחירי טיסות נמצאים וגלויים ברשת. צריך רק לבנות את המערכת שתאגור ושתנתח את מחירי הטיסות- האם מחיר הטיסה שמול עיניך הוא המחיר הנמוך ביותר, האם המחיר במגמת עליה או במגמת ירידה, האם מומלץ לקנות כרטיס טיסה עכשיו או לחכות. האם המחירים ירדו או יעלו. שירות שכזה קיים ושריר לטיסות בארצות הברית וקנדה- לדוגמא במנוע החיפוש בינג- ראו  bing.com/travel/flights , השירות המעולה הזה ניתן גם למלונות ולחבילות נופש. אבל לפי שעה לא בישראל...  אימפריה של צרכנות נבונה אנחנו לא...

אין תגובות: